Medewerkers belangrijker dan klanten
Zorgvriendelijk Werkgeverschap bij Frontmen
Zorgvriendelijk Werkgeverschap bij Frontmen
Bij Frontmen staat de medewerker op één. Met vrijheid en verantwoordelijkheid als belangrijkste kernwaarden is het combineren van arbeid en zorg automatisch een thema. Deze kernwaarden zijn de basis geweest voor de twee oprichters om hun bedrijf omheen te bouwen. In deze kleinschalige organisatie zijn niet veel regels opgesteld. Er is ook geen omvangrijk beleid voor geschreven. Daardoor wordt vrijwel alles rondom het thema arbeid en zorg maatwerk. Maar voor een organisatie waar de medewerker centraal staat, is dat eerder een vanzelfsprekendheid dan een last.
Wil je weten hoe flexibiliteit en kleinschaligheid het mogelijk maakt om de medewerker echt centraal te stellen bij de combinatie arbeid en zorg? Bovenstaande thema’s zijn uitgebreid besproken en verdiept in een interview met medewerkers van de organisatie.
Frontmen bestaat uit een groep van 25 mannen en is gespecialiseerd in het ontwikkelen van delen van het web die te zien zijn voor gebruikers, ofwel; front-end technologie. Deze organisatie, opgericht in 2012, behoort tot één van de snelst-groeiende bedrijven van Nederland en is gevestigd in Werkspoorkathedraal in Utrecht. Tussen 2013 en 2015 groeide hun omzet met bijna 500%. De uitdaging is om het gevoel van kleinschaligheid te behouden, terwijl ze in mankracht en projecten uitbundig willen groeien.
Een greep uit de tools en handvatten die uw organisatie kunnen helpen om een zorgvriendelijke werkgever te worden en te blijven.